NEWS

Montaż drugiej suwnicy RTG

Na terminalu Schavemaker Invest w Kątach Wrocławskich trwają prace nad montażem nowej suwnicy typu RTG. Urządzenie zostało dostarczone przez firmę CARGOTEC na mocy umowy podpisanej w marcu 2021. Będzie to już druga bramowa i w pełni elektryczna suwnica służąca do przeładunku kontenerów o wadze do 45 ton. 

Commissioning of a new RTG crane

The installation of a second rubber tired gantry crane (RTG) has been completed at the Schavemaker Invest terminal. The aim of the investment is to increase the handling capacity and improve the functionality of the intermodal terminal in Kąty Wrocławskie.

Porozumienie o współpracy z Zespołem Szkół w Żarowie

Zarząd terminala kontenerowego Schavemaker Invest w Kątach Wrocławskich zawarł porozumienie o współpracy z dyrekcją Zespołu Szkół im. Jędrzeja Śniadeckiego z Żarowie. Porozumienie podpisali Dyrektor Terminala, Przemysław Zemla oraz Dyrektor Zespołu Szkół, Pani Dorota Jasztal.

DIRECT RAIL CONNECTION KATY WROCLAWSKIE - MOERDIJK

As per 30th of April Schavemaker Logistics & Transport will launch a new direct rail connection between Katy Wroclawskie and Port of Moerdijk.

Otwarcie nowego centrum logistycznego w Kątach Wrocławskich

14.06.2019 firma Schavemaker otworzyła nowoczesne centrum logistyczne w Kątach Wrocławskich. Otwarcie nowego obiektu zbiegło się z jubileuszem 15-lecia działalności firmy w Polsce.

Nowe Połączenie kolejowe Wrocław – Chiny i Korea Południowa

20 stycznia ruszyło przygotowane przez firmę Pantos Logistics pierwsze połączenie kolejowe z terminala firmy Schavemaker Invest w Kątach Wrocławskich z województwa dolnośąskiego do Chin i dalej do Korei Południowej.

Rozbudowa intermodalnego Terminalu Kontenerowego w Kątach Wrocławskich

W ramach realizowanego przez Spółkę Schevemaker Invest projekt pn. „Rozbudowa intermodalnego Terminalu Kontenerowego w Kątach Wrocławskich” zakupione zostały dotychczas dwa urządzenia (manipulatory) do przeładunku kontenerów.

Budowa nowej hali magazynowej

W chwili obecnej na terminalu kontenerowym w Kątach Wrocławskich realizowana jest inwestycja dotycząca budowy hali magazynowej oraz wiaty z zadaszeniem nad torami.

Schavemaker Railway Terminal in Kąty Wrocławskie increases its handling capacity.

W dniu 17.11.2020 na Terminal Kontenerowy Schavemaker w Kątach Wrocławskich został dostarczony fabrycznie nowy manipulator kontenerowy renomowanej szwedzkiej marki KALMAR, model DRG 450-75C5XS.

Zakończenie budowy hali magazynowej

W lipcu 2020 na terminalu kontenerowym zakończono budowę nowej zamkniętej hali magazynowej przy torze bocznicowym. Hala umożliwia bezpieczne składowanie i przeładunek towarów szczególnie wrażliwych na niekorzystne warunki atmosferyczne dzięki wiacie zaprojektowanej bezpośrednio przy hali i całkowicie zadaszającej przyległy tor. 

TENDER AWARD FOR THE DELIVERY OF A NEW CRANE

In March 2021, Schavemaker Invest selected by tender the supplier of another RTG crane with a lifting capacity of 45t for the container terminal in Kąty Wrocławskie, and on 30.03.2021 a contract was signed between the parties specifying the terms of purchase and delivery. 

SCHAVEMAKER INVEST BUILDS ANOTHER CONTAINER DEPOT

Schavemaker Invest has selected through a tender a contractor for an investment to build a storage yard for empty shipping containers. Under the contract signed on 14.05.2021 the main contractor for construction works will be BERGER BAU. 

PWR Race Car

On June 26-27, 2021 students of the Wrocław University of Science and Technology carried out tests of a race car at Schavemaker Invest terminal in Kąty Wrocławskie. 

Terminal Schavemaker Invest expands refrigerated container transport

In July 2021 container terminal in Kąty Wrocławskie equipped the first 3 container trailers with specialized power generators. These devices will serve for continuous and maintenance-free power supply of refrigerated sea containers during short and long distance road transports. 

Schavemaker invests in transport fleet development

In 2021, the Polish Schavemaker companies signed contracts for the delivery of new container trailers. The company's transport fleet will be joined by 14 brand new gooseneck trailers from FLIEGL and 18 trailers from Dutch manufacturer D-TEC, produced in Portmaster and Flexitrailer variants.